5. srpna 2014

Tipy na čtení - David Levithan

Tipy na čtení - David Levithan


Tipy na čtení je jedna z rubrik, kterou budete na blogu vídat častěji v průběhu Summer with Cotemporary. O co jde? Jak název sám o sobě říká, doporučím vám několik knih ke čtení. Pokaždé to bude nějakým způsobem rozděleno. Buď podle tématu, příležitosti nebo autora. Pro dnešní článek jsem si vybrala autora, který je ve svém oboru velice váženým jménem – David Levithan. K tomuto autorovi mám velice zvláštní vztah. Jeho knížky rozhodně nejsou mými nejoblíbenějšími, přesto každá jeho kniha ve mně vyvolává spoustu pocitů a rozhodně je z hlavy nedostanete hodně dlouho. Jsou originální, 'exotické'(k tomuto se dostanu později), vtipné a jak už jsem řekla, těžko se ně zapomíná. To nejzajímavější na jeho knihách je, že zapojí všechno možné sexuální orientace a všemožné úchylky a tím vytvoří opravdovou skupinu lidí, kterou by jste jen tak lehce nepotkali.


David Levithan je také člověk, který má na kontě nejenom knihy které sám napsal, ale také knihy, které napsal společně s jinými autory. Například John Green (Will Grayson, Will Grayson), Rachel Cohn (Nick & Norah's Infinite Playlist) a třeba i s Andrea Cremer (Invisibility).

A které knihy bych doporučila?

Boy meets Boy - recenze, goodreads
Toto byla moje první kniha od Davida Levithana. Kniha je přesně ten typ knihy, který mně moc nesedí. Je to úplně jiné, je to šílené a je to neskutečné. Boy meets Boy je přesně ta ukázka Levithanovi knihy, kde se vám vyskytne doslova všechno možné. Homosexuálove, transexuálové, roztleskávačky, které jezdí na hárleyích a další podobné věci. Zní to zábavně, že? Ono je to zábavné, ale mně se výsledek tak moc nelíbil. Přesto věřím, že mnoho lidem by se kniha mohla zalíbit, už jen díky své odlišnosti a stylu psaní. A samozřejmě Ignite Darlene (postava, na kterou budete vzpomínat hodně, hodně dlouho).

Two Boys Kissing - goodreads
Podle názvu to vypadá, jako kdyby kniha nám měla v plánu dát něo podobného jako Boy meets Boy a já jsem přesně to očekávala. Dobře jsem se sekla, protože Two Boys Kissing je velice odlišná od všech ostatních, které jsem četla. Two Boys Kissing je příběh mnoha lidí, nejen dvou chlapců. Příběhy, které se svým způsobem spojí. Nejde jen on vesel příběhy, spíš naopak. Je to všeho mix. Veselých, smutných příběhu, příběhů s dobrým ale i špatným koncem. Kniha vás pohltí a bude vás nutit se starat o postavy. A jen tak mimochodem, neočekávejte knihu plnou konverzací, naopak, moc jich zde nenaleznete.


Will Grayson, Will Grayson - goodreads
Dílo vzniklo nejen perem Davida Levithana, ale také Johna Greena, který je stejně tak jak Levithan ve světe contemporary velice vážený a v této době věřím, že už všichni znáte jeho knihy, Will Grayson byl mojí třetí knihou od Levithana a druhou knihou od Greena. Věděla jsem co očekávat od obou spisovatelů a také jsme si přečetla, že každý spisovatel vytvořil jednoho Willa Graysona. Takže jsem samozřejmě očekávala, že se mi bude víc líbit ten Will od Greena a bylo to přesně naopak. Levithanův Will byl výborný, rozhodně jedna z nejpovedenějších postav. Tak zvláštní osobu jen tak neuvidíte a ani si o ní nepočtete. Celkově kniha paří mezi mé velice oblíbené a doporučila bych ji každému.

Ano, od Levithana jsem přečetla pouze tři knihy, ale všechny tři rozhodně stojí za přečtení. Plánuji si přečíst od tohoto mého neoblíbeně-oblíbeného autora ještě něco? Rozhodně ano! Které knihy mám v merku? Every Day, které vydalo u nás Cooboo, TheLover's Dictionary, Love Is the Higher Law a Invisibility.

Četli jste někdy něco od tohoto autora? Jaké na něj a jeho knihy máte názor? Pokud jste nečetli, zaujal vás a máte v plánu od něho něco přečíst?

1 komentář:

  1. Od Levithana som čítala Den co den a to sa mi veľmi páčilo, takže sa určite nebudem brániť ďalším knihám od neho :)

    OdpovědětVymazat